Finlands officiella statistik

Massmediestatistik

Producent: Statistikcentralen
Uppgifter:

Senaste offentliggörande:
Massmediernas marknadstrender oförändrade år 2018
22.11.2019
Värdet av massmediemarknaden uppgick till omkring 3,8 miljarder euro år 2018. Marknadens värde ökade med 0,9 procent jämfört med året innan, dvs. med 33 miljoner euro. Uppgifterna framgår av Statistikcentralens statistik över massmedier och kultur.

Nästa offentliggörande:
Inga offentliggöranden görs på svenska om denna statistik år 2019.

Beskrivning: Statistiken över massmedier beskriver de olika mediesektorernas ekonomi, företagsstrukturer, innehåll, konsumtion, publik, internationalisering och arbetskraft. Data publiceras i tabellservice för massmediestatistik i tabellservice för massmediestatistik.
Läs hela beskrivningen >>>
Nyckelord: internet, masskommunikation, massmediernas ekonomi, radio, television, tidningar, tidskrifter, underhållningselektronik, webbmedier.
Statistik efter nyckelord >>>

Instruktion för hänvisning:

Finlands officiella statistik (FOS): Massmediestatistik [e-publikation].
ISSN=2323-6337. Helsinki: Statistikcentralen [hänvisat: 13.12.2019].
Åtkomstsätt: http://www.stat.fi/til/jvie/index_sv.html