Px-koodisto ammatti (2010)

4225 Informaatiopisteen asiakasneuvojat

Vastaavat henkilökohtaisesti organisaation tuotteita, palveluja ja toimintaa koskeviin tiedusteluihin sekä opastavat henkilöitä eteenpäin. Työskentelevät paikassa, jossa ovat suoraan yhteydessä asiakkaisiin tai tarjottuun tuotteeseen ja palveluun.

Tehtäviä:
- vastaavat kyselyihin tavarasta, palvelusta ja toiminnasta ja antavat tietoa niiden saatavuudesta, sijainnista, hinnasta ja muista vastaavista asioista
- vastaavat valituksiin ja antavat neuvoja, tietoa ja apua
- tallentavat kyselyihin ja valituksiin liittyvää tietoa
- ohjaavat vaikeimmat kyselyt tiimin vetäjille tai asiantuntijoille
- jakavat lomakkeita, informaatio- ja esittelylehtisiä

Esimerkkejä:
- informaatiopisteenhoitaja
- palveluneuvoja (infopiste)
- asiakasneuvoja (infopiste)
[1]

Tähän ei kuulu

- puhelinpalveluneuvoja (4222)
- asiakasneuvoja (pankki) (4211)
- asiakasneuvoja (vakuutuslaitos) (3321)
- asiakasneuvoja (kela) (3353) [1]


...