Denna sida är arkiverad.

Uppgifter som publicerats efter 5.4.2022 finns på den förnyade webbplatsen.

Gå till den nya statistiksidan.

Tabellbilaga 1. Sektorernas andelar av massmediemarknaden i Finland 2000 - 2012, procent

År Förlags-
verksamhet
%
Elektroniska
medier
%
Inspelnings-
medier
%
Totalt
%
Totalt
mn Euro
2000 75 18 7 100 3 451
2001 73 19 8 100 3 510
2002 73 19 8 100 3 564
2003 72 20 8 100 3 657
2004 71 21 8 100 3 812
2005 71 22 7 100 3 936
2006 70 22 7 100 4 076
2007 69 24 7 100 4 273
2008 67 26 7 100 4 419
2009 66 28 7 100 4 174
2010 64 29 7 100 4 293
2011 63 30 7 100 4 347
2012 62 31 7 100 4 327

Källa: Statistik över massmedier och kultur. Statistikcentralen

Förfrågningar: Tuomo Sauri 09 1734 3449, joukkoviestimet.tilastokeskus@stat.fi

Ansvarig statistikdirektör: Riitta Harala


Uppdaterad 27.11.2013

Instruktion för hänvisning:

Finlands officiella statistik (FOS): Massmediestatistik [e-publikation].
ISSN=2323-6337. 2012, Tabellbilaga 1. Sektorernas andelar av massmediemarknaden i Finland 2000 - 2012, procent . Helsingfors: Statistikcentralen [hänvisat: 2.2.2023].
Åtkomstsätt: http://www.stat.fi/til/jvie/2012/jvie_2012_2013-11-27_tau_001_sv.html