Liitetaulukko 2. Sosiaalisen median käyttötarkoitukset vuonna 2015 1)

Toimiala Yrityksen imagon kehittäminen tai tuotteiden markkinointi, % Asiakkaiden mielipiteiden, arviointien tai kysymysten vastaanotto tai niihin vastaaminen, % Osallistaa asiakkaat tuotteiden tai palveluiden kehittämiseen tai innovointiin, % Yhteistyö liikekumppaneiden tai muiden organisaatioiden kanssa, % Rekrytointi, % Näkemyksien, mielipiteiden tai tiedon jakaminen yrityksen sisällä, %
Teollisuus 79 45 19 30 32 23
Rakentaminen 70 41 20 28 32 32
Tukkukauppa 89 59 31 41 42 25
Vähittäiskauppa 96 74 34 33 28 19
Kuljetus ja varastointi 78 56 28 20 20 42
Majoitus- ja ravitsemistoiminta 88 84 30 34 36 38
Informaatio ja viestintä 90 56 46 53 69 55
Ammatillinen, tieteellinen ja tekninen toiminta 86 45 10 30 57 41
Hallinto- ja tukipalvelut 84 55 31 45 64 40
Henkilöstön määrä
10-19 84 57 24 31 36 29
20-49 85 53 25 36 37 31
50-99 86 59 37 41 52 34
100+ 87 64 35 44 65 48
Kaikki yritykset 85 57 27 35 41 32
1) osuus yrityksistä, jotka käyttivät sosiaalista mediaa vuonna 2015

Lähde: Tietotekniikan käyttö yrityksissä 2015, Tilastokeskus

Lisätietoja: Aarno Airaksinen 029 551 3206, Katja Äijö 029 551 2659, yritys.ict@tilastokeskus.fi

Vastaava tilastojohtaja: Mari Ylä-Jarkko


Päivitetty 26.11.2015

Viittausohje:

Suomen virallinen tilasto (SVT): Tietotekniikan käyttö yrityksissä [verkkojulkaisu].
ISSN=1797-2957. 2015, Liitetaulukko 2. Sosiaalisen median käyttötarkoitukset vuonna 2015 1) . Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 20.5.2019].
Saantitapa: http://www.stat.fi/til/icte/2015/icte_2015_2015-11-26_tau_002_fi.html