Liitetaulukko 6. Sosiaalisen median käyttötarkoitukset yrityksissä, jotka käyttivät sosiaalista mediaa vuonna 2013

Toimiala Yrityksen imagon kehittäminen tai tuotteiden markkinointi Asiakkaiden mielipiteiden, arviointien tai kysymysten vastaanotto tai niihin vastaaminen Osallistaa asiakkaat tuotteiden tai palveluiden kehittämiseen tai innovointiin Yhteistyö liikekumppaneiden tai muiden organisaatioiden kanssa Rekrytointi Näkemyksien, mielipiteiden tai tiedon jakaminen yrityksen sisällä
% % % % % %
Teollisuus 80 46 26 32 25 25
Rakentaminen 68 35 11 22 18 22
Tukkukauppa 94 63 37 42 35 35
Vähittäiskauppa 94 76 48 27 27 22
Kuljetus ja varastointi 76 43 21 40 24 24
Majoitus- ja
ravitsemistoiminta
85 73 49 38 32 39
Informaatio ja viestintä 81 56 42 45 56 46
Ammatillinen, tieteellinen
ja tekninen toiminta
74 48 36 45 65 46
Hallinto- ja tukipalvelut 82 54 30 42 59 41
Henkilöstön määrä      
10-19 79 54 32 34 26 26
20-49 84 53 34 37 43 36
50-99 90 61 37 40 53 41
100+ 87 64 39 41 58 45
Kaikki yritykset 83 56 34 37 38 33

Lähde: Tietotekniikan käyttö yrityksissä 2013, Tilastokeskus

Lisätietoja: Aarno Airaksinen 09 1734 3206, Heidi Pirkola 09 1734 3246, tiede.teknologia@tilastokeskus.fi

Vastaava tilastojohtaja: Hannele Orjala


Päivitetty 26.11.2013

Viittausohje:

Suomen virallinen tilasto (SVT): Tietotekniikan käyttö yrityksissä [verkkojulkaisu].
ISSN=1797-2957. 2013, Liitetaulukko 6. Sosiaalisen median käyttötarkoitukset yrityksissä, jotka käyttivät sosiaalista mediaa vuonna 2013 . Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 22.5.2019].
Saantitapa: http://www.stat.fi/til/icte/2013/icte_2013_2013-11-26_tau_006_fi.html